Jak wygląda produkcja materiałów POS z tworzyw?

utworzone przez | 13 listopada 2023 | 0 komentarzy

13 listopada 2023 | 0 komentarzy

About The Author

W świecie reklamy, materiały POS (Point of Sale) odgrywają kluczową rolę w promowaniu produktów oraz budowaniu wizerunku marki. Pozwalają one na skuteczne komunikowanie się z klientem w miejscu sprzedaży, zwiększając szanse na finalizację transakcji i uzyskanie jak najwyższej wartości średniego koszyka zakupowego.

Materiały POS to szeroka kategoria różnego rodzaju ekspozytorów, podstawek, displayów, dyspenserów i listew reklamowych. Jak przebiega produkcja POS-ów?

Projektowanie materiałów POS – zacznij od zaprojektowania kampanii marketingowej

Sukces kampanii marketingowej zależy od wielu czynników, a jednym z nich może być właściwe zaplanowanie oraz umiejętne wykorzystanie materiałów POS (Point of Sale). To, jak przedstawimy produkt lub usługę w miejscu sprzedaży, może być decydujące dla powodzenia całej akcji. Dlatego pierwszym etapem w produkcji każdego rodzaju materiałów POS jest… zaprojektowanie kampanii marketingowej, w której wybrane produkty z tej kategorii będą użytkowanie.

Zanim więc zamówisz materiały POS, musisz dokładnie wiedzieć, czego potrzebujesz w ramach kampanii. Przeprowadź szczegółową analizę rynku, określ strategię komunikacji, kanały dystrybucji i metody pomiaru efektywności. Każdy element kampanii musi być spójny i ukierunkowany na osiągnięcie wyznaczonych celów. Gotowe? Na tym etapie można już jasno określić, jakich materiałów POS potrzebujesz, by zrealizować założone cele sprzedażowe.

Najlepsze materiały POS – czym powinny się charakteryzować?

Materiały POS powinny być spersonalizowane i dostosowane do specyfiki sprzedaży, która będzie realizowana w ramach kampanii. Ich zadaniem jest skuteczne przyciąganie uwagi, komunikowanie wartości i efektywne zachęcanie do podjęcia decyzji zakupowej przez klienta.

Najważniejsze cechy nowoczesnych materiałów POS:

  • estetyka – materiały POS powinny być wizualnie atrakcyjne, zgodne z identyfikacją wizualną marki i dopasowane do estetyki miejsca sprzedaży
  • trwałość – wysokiej jakości materiały POS powinny zachować stabilność wizualną przez cały okres trwania kampanii
  • funkcjonalność – materiały POS powinny być wielowymiarowo praktyczne, czyli: łatwe do zainstalowania i użytkowania oraz bezproblemowe do utrzymania w czystości.

Dowiesz się więcej: Czym są materiały POS?

Produkcja materiałów Point of Sale – krok po kroku

Produkcja materiałów POS to wieloetapowy proces, który wymaga precyzyjnego planowania i koordynacji na każdym etapie. Dzięki starannemu projektowaniu, produkcji i kontroli jakości, materiały te mogą stanowić efektywne narzędzie promocji, które potrafi znacząco zwiększyć sprzedaż produktów w miejscu ich ekspozycji.

W dzisiejszym, konkurencyjnym świecie rynkowym, profesjonalnie wykonane materiały POS są nie tylko pożądane, ale często niezbędne do wyróżnienia się na tle konkurencji.

Projektowanie materiałów POS

Materiały POS mogą mieć charakter uniwersalny i wymagać jedynie spersonalizowania, np. poprzez wykonanie nadruków, frezowanie czy oklejenie folią. Dotyczy to standardowych ekspozytorów, półek czy listew. Za zdecydowanie skuteczniejsze uznaje się jednak materiały POS tworzone dla konkretnych kampanii i produktów. Pozwala to na projektowanie oryginalnych materiałów, np. shelfstopperów w kształcie promowanych produktów czy maksymalnie precyzyjnych dyspenserów.

Dobór Materiałów

Kolejny etap to selekcja odpowiednich materiałów. Wybór zależy od typu materiałów POS, ich przeznaczenia i budżetu. Do najczęściej stosowanych należą nowoczesne tworzywa sztuczne, ale również sklejka, drewno i metal. Kryterium doboru materiałów powinna być przede wszystkim ich estetyka i trwałość – materiały muszą być dopasowane do swoich funkcji oraz warunków panujących w miejscu sprzedaży.

Produkcja

Po zaprojektowaniu i dobraniu odpowiednich materiałów – następuje etap zautomatyzowanej produkcji. W zależności od rodzaju materiałów POS, może on obejmować cięcie, gięcie, frezowanie i klejenie elementów. Personalizację materiałów POS najczęściej przeprowadza się z zastosowaniem nowoczesnego druku cyfrowego UV, choć w grę wchodzą również inne technologie, np. druk offsetowy i sitodruk, a także oklejanie materiałów POS za pomocą zadrukowanej folii.

Kontrola Jakości

Każdy element POS jest poddawany ścisłej kontroli jakości. Obejmuje to sprawdzanie wytrzymałości i stabilności oraz jakości nadruku. Celem jest zapewnienie, że każdy produkt, który opuszcza fabrykę, spełnia najwyższe standardy jakościowe.

Podsumowanie

Projektowanie kampanii marketingowej i dopasowywanie materiałów POS to proces, który wymaga pogłębionej analizy rynku, kreatywności oraz precyzyjnie zaplanowanej strategii. Kluczem jest zrozumienie, jak poszczególne elementy kampanii ze sobą współgrają i jaką rolę w procesie zaplanowano dla materiałów POS. Celem jest stworzenie takich materiałów Point of Sail, które zagwarantują pozytywne doświadczenia klientom i przełożą się na zwiększenie sprzedaży oraz budowanie rozpoznawalności marki. Tutaj nie ma miejsca na przypadkowość – każdy element materiałów POS, od kolorystyki po treść komunikatu, musi być starannie zaplanowany i wykonany.

Czy ten artykuł był pomocny?

Staramy się tworzyć pomocne i wartościowe treści, dlatego będziemy wdzięczni za ocenę tego artykułu.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

7 + pięć =