Płyta Dibond w reklamie – zastosowania i zalety

utworzone przez | 24 maja 2021 | 0 komentarzy

24 maja 2021 | 0 komentarzy

About The Author

Dibond to wielowarstwowy materiał kompozytowy, produkowany w formie płyt o różnej wielkości i do dowolnego zastosowania. Wierzchnią warstwą dibondu (z obydwu stron) jest aluminium, które determinuje elegancki charakter kompozytu, a rdzeń płyty stanowi lekki polietylen. Takie innowacyjne połączenie metalu z tworzywem sztucznym sprawia, że płyta kompozytowa dibond wyróżnia się na tle innych materiałów uniwersalnością zastosowania oraz połączeniem elegancji, funkcjonalności i trwałości. Dibond może być z powodzeniem stosowany do tworzenia różnego rodzaju materiałów reklamowych i marketingowych oraz tablic i tabliczek. Co można zrobić z dibondu? Jakie cechy i zalety ma ten materiał? 

Płyta kompozytowa Dibond – cechy i zalety

Dibond, dzięki swojej wielowarstwowej, unikatowej konstrukcji, wyróżnia się na tle innych tego typu materiałów (np. płyt PCV): niską masą oraz podwyższoną sztywnością, trwałością i wytrzymałością. Ogromną zaletą dibondu jest dobry stosunek jakości materiału do jego ceny. 

Trwałość i odporność

Solidne zespolenie chemiczne i mechaniczne poszczególnych warstw zapewnia odporność na rozwarstwienia oraz zmienne czynniki atmosferyczne (w tym: promieniowanie UV oraz opady), dzięki czemu produkty wykonane z kompozytu mogą być stosowane nie tylko wewnątrz budynków, ale również na zewnątrz. Dibond zachowuje stabilność wizualną przez długi czas użytkowania – nie blaknie i nie odbarwia się. Dodatkowo Dibond, bez względu na rodzaj wykończenia, jest bezproblemowy do utrzymania w czystości – jego gładka struktura jest odporna na zabrudzenie i może być przecierana na sucho i na morko, z zastosowaniem zwykłych detergentów. 

Łatwość obróbki

Płyty kompozytowe z Dibondu są bezproblemowe w obróbce. Wybierając odpowiednią metodę i maszynę, można Dibond swobodnie docinać na wymiar oraz wycinać z płyt dowolne kształty, a także przewiercać i nitować materiał. Ponadto aluminiowa, wierzchnia warstwa kompozytu świetnie współpracuje z foliami – powierzchnia Dibondu może być więc skutecznie oklejana oraz zadrukowywana z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii druku UV. 

Szeroka oferta wykończeń

Dibond dostępny jest w formie płyt o różnych rozmiarach i grubościach (np.: dibond 2mm, dibond 3mm) oraz w szerokiej ofercie wykończeniowej. Powierzchnia kompozytu może mieć:

  • dowolny kolor – największą popularnością cieszą się kolory: biały, czarny, złoty, srebrny, stalowy, które doskonale imitują szlachetne materiały,
  • różny stopień matu / połysku – powierzchnia kompozytu może być matowa, półmatowa lub błyszcząca (w dowolnym stopniu); w przypadku kolorów srebrnego i złotego do wyboru mamy klasyczne / błyszczące lub antyczne srebro i złoto;
  • różną fakturę – do wyboru jest m.in.: dibond gładki i dibond szczotkowany, ciekawym rozwiązaniem jest również dibond lustrzany oraz dibond imitujący drewno
  • dowolny nadruk – dibond z nadrukiem wykonywanym w technologii UV na foliowej powierzchni kompozytu jest maksymalnie trwały i wytrzymały.

Zastosowanie Dibondu – w reklamie i nie tylko 

Płyty kompozytowe Dibond są stosowane przede wszystkim przez firmy produkujące materiały reklamowe i marketingowe. Kompozyt stanowi idealny nośnik reklamy lub dowolnych informacji – jest trwały i wytrzymały, odporny na uszkodzenia mechaniczne i zmienne warunki atmosferyczne, ekonomiczny i maksymalnie elegancki. 

Z Dibondu tworzone są m.in. szyldy reklamowe i tzw. potykacze reklamowe, stosowane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Można również z niego wykonać różnego rodzaju kubiki z dibond, tablice i tabliczki, które będą skutecznie eksponowały dowolne treści reklamowe lub informacyjne – mogą to być np. tablice opisujące siedzibę firmy, prezentujące jej nazwę i logo czy spersonalizowane tabliczki na drzwi w biurowcach. Dibond znajduje także zastosowanie w produkcji gadżetów reklamowych i gadżetów firmowych, takich jak: przestrzenne litery z Dibondu czy breloki w kształcie logo z Dibondu itp. 

Płyty kompozytowe nadają się również do oryginalnego aranżowania ścian w sklepach, punktach usługowych czy biurach, a także budowy ścianek działowych. Dibond wykorzystuje się też do tworzenia lekkich konstrukcji, przede wszystkim mobilnych stoisk reklamowych, stoisk na targi lub wystawy. 

Dibond można ponadto łączyć z innymi materiałami, np. z eleganckim, przezroczystym lub kolorowym pleksi oraz systemami oświetleniowymi LED. Możliwość łączenia materiałów i systemów pozwala na tworzenie jeszcze większej ilości produktów różnego zastosowania. 

Podsumowanie

Dibond, czyli wielowarstwowa płyta kompozytowa, jest materiałem uniwersalnym i ekonomicznym, bezproblemowym w obróbce, dostępnym na wymiar w wielu różnych wykończeniach do wyboru, równocześnie lekkim i bardzo trwałym, odpornym na uszkodzenia mechaniczne i zmienne warunki atmosferyczne. Te cechy pozwalają na szerokie zastosowanie Dibondu w reklamie i marketingu, m.in. do tworzenia tablic i tabliczek z Dibondu, potykaczy i kasetonów z Dibondu, a także gadżetów firmowych i przestrzennych liter z Dibondu. 

Czy ten artykuł był pomocny?

Staramy się tworzyć pomocne i wartościowe treści, dlatego będziemy wdzięczni za ocenę tego artykułu.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 × trzy =