Wobblery, listwy i plakaty wypukłe 3D – prawdziwa przestrzeń w Twojej reklamie

utworzone przez | 27 lipca 2021

27 lipca 2021

Wśród nowoczesnych materiałów reklamowych, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż, na szczególną uwagę zasługują wobblery, listwy oraz plakaty z efektem 3D. To kategoria produktów POS, które efektywnie przykuwają uwagę klientów i mogą eksponować dowolne grafiki oraz treści informacyjne i promocyjne w maksymalnie atrakcyjny sposób. Dodatkowo wobblery na kiwakach nieustannie się ruszają – wystarczy lekki ruch powietrza generowany przez spacerujące obok nich osoby lub delikatny podmuch wiatru, by obok Twojej reklamy… nie dało się przejść obojętnie! Z czego i jak powstają wobblery reklamowe, listwy reklamowe i plakaty 3D?

Efekt 3D w materiałach POS – skuteczne przykuwanie uwagi klientów

Przestrzeń trójwymiarowa (j.ang. three-dimensional space, w skrócie: 3D) to potoczna nazwa dowolnej przestrzeni o trzech wymiarach. W odróżnienia od niej przestrzeń dwuwymiarowa, odbierana przez nas jako płaska, bez wypukłości – daje się opisać za pomocą dwóch wymiarów. W zależności od projektu i indywidualnego pomysły na materiały POS z efektem 3D – można odwzorować niemal każdy produkt, który chcemy zareklamować, poprzez zastosowanie odpowiedniej skali (produkt może być odwzorowany w pomniejszeniu lub powiększeniu) oraz takiej technologii formowania tworzywa i druku, które pozwalają na wykonanie maksymalnie wiernej repliki. Większość z nas zetknęła się z materiałami POS 3D, np. batonami, napojami w puszkach czy słoikami z kawą. W jaki sposób uzyskuje się efekt 3D na materiałach reklamowych? Co i jak można pokazać na wobblerach 3D oraz trójwymiarowych plakatach i listwach?

Termoformowanie próżniowe – nasz sposób na efekt 3D

Wysokiej jakości tworzywa sztuczne dają wiele możliwości kreowania nowoczesnych produktów rozmaitego przeznaczenia, w tym trwałych i wytrzymałych materiałów POS. Producenci używający tworzyw sztucznych mają do dyspozycji różne technologie wytwarzania i formowania swoich produktów – jednym z nich jest proces termoformowania, który umożliwia również tworzenie efektów 3D na wobblerach, listwach reklamowych i plakatach.

Termoformowanie wcześniej zadrukowanych tworzyw sztucznych polega na rozgrzaniu ich powierzchni nieco powyżej granicy plastyczności, a następnie jej odciśnięciu w specjalnej komorze podciśnieniowej / próżniowej (na odpowiedniej formie lub na tzw. kopycie). Gdy tworzywo jest uformowane zgodnie z projektem – następuje chłodzenie wyrobu. Po termoformowaniu pozostają krawędzie zewnętrzne, które należy odciąć – najczęściej za pomocą frezarki CNC. Gotowy motyw trójwymiarowy można następnie wyposażyć w dziurki, dokleić nóżki dystansowe lub przykleić do wybranego nośnika.

Trójwymiarowe materiały reklamowe

Materiały reklamowe z wypukłymi elementami to najprostszy sposób na podniesienie skuteczności przekazu marketingowego lub promocyjnego. W tej kategorii znajdują się różnego rodzaju materiały POS z efektem 3D, przede wszystkim: wobblery, listwy reklamowe i plakaty z elementami trójwymiarowymi.

Nowoczesny wobbler – reklama w 3D

Wobblery to szeroka gama produktów, które w większości przypadków produkowane są na zamówienie – dla konkretnego klienta, w celu okresowego promowania wybranych przez niego produktów bądź usług. Wobblery i kiwaki reklamowe stosuje się przede wszystkim w sklepach i dyskontach spożywczych, sklepach z artykułami do domu, sklepach sportowych, księgarniach, kawiarniach oraz na stacjach benzynowych.

Wobblery reklamowe mogą mieć dowolny kształt i wielkość – dostosowaną do wielkości i udźwigu kiwaka oraz wielkości półki, na której mają być zamontowane. Najczęściej instaluje się je na wysokości wzroku klientów, by skutecznie przyciągały i przykuwały uwagę oraz efektywnie promowały wybrany produkt lub usługę. Zwykłe wobblery mogą być wykonane z rozmaitych materiałów (również papieru o różnej gramaturze). Jeśli jednak zależy nam na maksymalnej trwałości wobblera oraz odporności na uszkodzenia mechaniczne – należy zdecydować się na solidne tworzywo sztuczne.

Z kolei estetyczny i trwały efekt 3D na wobblerach można uzyskać, wyłącznie sięgając po tworzywo sztuczne, najczęściej PVC lub HIPS – wypukłość uzyskuje się poprzez opisane wyżej termoformowanie próżniowe. PCV jest dodatkowo zabezpieczane i uszlachetniane za pomocą odpowiedniego lakieru, który może zostać użyty na całej powierzchni wobblera lub wyłącznie wybiórczo, na wybranych elementach. W D-POS trójwymiarowe wobblery reklamowe z PCV to gwarancja optymalnej trwałości, odporności na wilgoć i ściernie.

Listwy reklamowe i plakaty 3D na ścianę (i nie tylko)

Listwy reklamowe to najczęściej długie i wąskie elementy, wykonane z elastycznego tworzywa sztucznego, które montuje się do frontowej części półek. Za pomocą listew można wyeksponować nie tylko zwykłe lub promocyjne ceny, ale również uwypuklić (dosłownie i w przenośni!) dowolne informacje o produktach! Listwy reklamowe mogą mieć uniwersalny kształt i wielkość lub być wykonywane na zamówienie – w celu ich optymalnego dopasowania np. do niestandardowych mebli lub ściśle zaplanowanych akcji promocyjnych.

Plakat 3D może być przeznaczony do wyeksponowania na ścianie lub użyty w dowolnym miejscu przestrzeni sklepu bądź punktu usługowego. Można go na przykład powiesić na cienkich żyłkach nad boxami czy tzw. wyspami z artykułami promocyjnymi. Efekt 3D na plakacie ułatwia podkreślenie najważniejszych informacji i kluczowych elementów graficznych.

Podsumowanie

Materiały reklamowe 3D to estetyczne rozwiązanie do skutecznego promowania wybranych produktów lub usług. Wobblery, listwy i plakaty 3D stosowane są przede wszystkim w sklepach, na stacjach benzynowych oraz w kawiarniach i punktach usługowych. Dzięki wobblerom reklamowym możemy zwrócić uwagę na nowe produkty lub linie produktów, zmieniony skład lub szatę graficzną topowych przekąsek, lub napoi, podkreślić najistotniejsze cechy bądź składniki dowolnych kosmetyków lub efektywnie wyeksponować nową książkę. Wobblery, listwy i plakaty reklamowe mogą być stosowane solo lub stanowić element większej kampanii marketingowej, zaplanowanej w określonych ramach czasowych, dedykowanej konkretnym produktom oraz koncentrującej się na grupie docelowej. Efekt 3D? Zawsze potęguje moc działań marketingowych i promocyjnych!