Reklama świetlna – jakie są zalety reklamowych neonów led?

utworzone przez | 1 kwietnia 2022 | 0 komentarzy

1 kwietnia 2022 | 0 komentarzy

Reklama jest kluczem do efektywnego docierania do klientów i skutecznego wyróżniania się na tle konkurencji. Nasycenie przestrzeni miejskiej różnymi formami reklamy outdoorowej sprawia, że coraz trudniej przebić się przez gąszcz bilboardów, plakatów i afiszy, banerów, diapazonów i sandwichy, naklejek na witrynach, car wrappingu… Konsumenci również odczuwają pewnego rodzaju zmęczenie naszpikowanym reklamami otoczeniem i stopniowo, w ramach swego rodzaju reakcji obronnej organizmu przed nadmiarem informacji, przestają zwracać uwagę na standardowe nośniki reklam i obojętnieją na komunikowane za ich pomocą treści.

Reklamy z neonów ledowych pozwalają przełamać tę barierę i przyciągnąć uwagę. A wszystko to w maksymalnie estetyczny sposób! Czym jest led neon reklamowy i jakie są zalety neonów ledowych stosowanych w reklamie i marketingu?

Neony w reklamie – historia i teraźniejszość

Neony nie zostały wymyślone w XXI wieku! Ich historia sięga bowiem 1905 roku, kiedy to na rynku pojawiły się pierwsze lampy wyładowcze wykonane z giętych szklanych rurek i wypełnione najpierw azotem lub dwutlenkiem węgla, a następnie neonem (od którego pochodzi nazwa całej kategorii). Pierwszym neonem reklamowym była instalacja wykonana dla francuskiego zakładu fryzjerskiego w 1912 roku. W Polsce, w przestrzeniach miejskich, neony królowały w latach 60. i 70. XX wieku. Sporo kultowych neonów z tego okresu można podziwiać w warszawskim Muzeum Neonów.

Klasyczne neony z XX wieku

Klasyczne neony były wykonane ze szkła transparentnego lub barwionego w masie oraz wypełnione mieszankami gazów. Oryginalne neony świeciły na czerwono. W kolejnych latach, m.in. dzięki zastosowaniu luminoforu, można było uzyskać neony świecące na wiele różnych kolorów. Wykonywanie było czasochłonne, a trwałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne neonów pozostawiała wiele do życzenia. Co więcej, wszelkie prace naprawcze były trudne i najczęściej bardzo kosztowne. Więcej o klasycznych neonach znajdziesz we wpisie o rodzajach neonów.

Zalety neonów ledowych

Neony ledowe są nowoczesną alternatywą dla klasycznych neonów. Wykonywane z solidnych tworzyw sztucznych i komponentów ledowych gwarantują maksymalną trwałość oraz energooszczędność instalacji. Neony LED mogą być stosowane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, mieć niemal dowolny kształt i wielkość oraz świecić na wybrany kolor. Ledowe neony wyposażane są w odpowiednio dobrane do ich wielkości oraz miejsca ekspozycji zasilacze. Mogą być również mocowane do różnych rodzajów powierzchni – bezpośrednio (z użyciem taśm montażowych lub zawieszek) lub za pośrednictwem stelaży / pleców.

Reklamy z neonów ledowych – co można z nich zrobić?

Instalacje ledowe w formie neonów umożliwiają tworzenie przestrzennych reklam świetlnych i dekoracji świetlnych, które mogą być stosowane zarówno na zewnątrz (najczęściej na elewacjach budynków lub na dachach budynków), jak i wewnątrz (na ścianach lub innych powierzchniach płaskich). Duże neony ledowe mogą również być przeznaczone do stawiania ich na podłożu.

W jaki sposób branża reklamowa i marketingowa wykorzystuje neony ledowe? Do czego można wykorzystać led neon reklamowy?

  • szyldy z napisami- instalacje informujące o działalności prowadzonej w danej nieruchomości i prezentujące nazwę firmy / przedsiębiorstwa lub nazwę konkretnego punktu handlowego bądź usługowego
  • szyldy z logo – instalacje informujące o działalności prowadzonej w danej nieruchomości i prezentujące logo firmy / przedsiębiorstwa
  • szyldy z symbolami – instalacje informujące o działalności prowadzonej w danej nieruchomości za pośrednictwem ledowych symboli kojarzących się z daną branżą / usługami (np.. filiżanka kawy na kawiarni, lody lub frytki na punkcie gastronomicznym serwującym ten rodzaj przekąsek, nożyczki i grzebień na zakładzie fryzjerskim itp.)
  • napisy i symbole niebędące ani nazwą, ani logo firmy / przedsiębiorstwa, ale wpisujące się komunikację wizualną danej marki i budujące jej rozpoznawalność
  • napisy i symbole wpisujące się w długoterminowe strategie marketingowe danej firmy / przedsiębiorstwa (np. napisy z hasztagami pozwalającymi na oznaczanie i identyfikację danej marki w portalach społecznościowych)
  • funkcjonalne napisy i symbole pozwalające w czytelny sposób oznakowywać przestrzeń i meble, wskazywać ich zawartość, kierować ruchem klientów itp.
  • dekoracyjne napisy i symbole, których głównym zadaniem jest dodawanie wnętrzom komercyjnym charakteru i oryginalności, funkcja reklamowa nie ma znaczenia lub ma znaczenie drugorzędne.

Zalety reklamy LED neon

Reklamowe neony ledowe zastępują w przestrzeni miejskiej klasyczne neony i stanowią mocną konkurencję dla innych nośników treści reklamowych. Najistotniejszą zaletą ledów neonowych w kontekście reklamy jest ich skuteczność. Świecące neony są doskonale widoczne z naprawdę dużych odległości – w każdych warunkach atmosferycznych i niezależnie od pory dnia czy nocy. Neonowe instalacje przyciągają i skupiają uwagę konsumentów, a dzięki symbolicznej formie i ograniczonej do niezbędnego minimum ilości prezentowanych informacji – nie męczą i nie przytłaczają. Dzięki zastosowaniu technologii ledowej reklamy LED neon są energooszczędne, a co za tym idzie – tańsze w eksploatacji i proekologiczne.

Neony ledowe to niemal nieograniczone możliwości formowania tworzywa i produkowania neonów w dowolnych kształtach i rozmiarach. Dzięki temu neony wykonywane na zamówienie mogą w 100% odzwierciedlać projekt i pozostawać spójnym elementem komunikacji wizualną danej firmy / przedsiębiorstwa. Najwyższa estetyka wykonania oraz trwałość, odporność na uszkodzenia mechaniczne i zmienne warunki atmosferyczne sprawiają, że reklamy neonowe mogą również pełnić funkcję dekoracyjną – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Neony, w przeciwieństwie do billboardów, plakatów czy afiszy – nie blakną i nie odbarwiają się pod wpływem promieniowania UV.

Wysoka skuteczność przekazu idąca w parze z trwałością oraz umiarkowanymi nakładami finansowymi (sprawdź, ile kosztują neony ledowe) czynią z reklamowych neonów leodwych nowoczesny, efektywny i relatywnie tani środek marketingowy.

Podsumowanie

Branża reklamowa i marketingowa coraz chętniej sięgają po neony LED. To nowoczesna, energooszczędna wersja klasycznych neonów, wyróżniająca się ponadprzeciętną estetyką wykonania, trwałością i skutecznością przekazu. NEOLED-y od D-POS, wykonywane na zamówienie i na wymiar, w oparciu przez zaproponowane przez nas szablony lub zgodnie z projektem klienta, mogą pełnić rolę dowolnych szyldów reklamowych i informacyjnych (wewnątrz i na zewnątrz budynków) oraz wysokiej klasy, eleganckich dekoracji m.in. we wnętrzach kawiarni, restauracji, zakładów fryzjerskich lub kosmetycznych.

Czy ten artykuł był pomocny?

Staramy się tworzyć pomocne i wartościowe treści, dlatego będziemy wdzięczni za ocenę tego artykułu.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

11 − dziesięć =